środa, 14 stycznia 2009

Ławki, stojaki rowerowe, słupy jako nośniki reklam

Chyba najpopularniejszym i jednocześnie najstarszym nośnikiem miejskich reklam wśród obiektów małej architektury są słupki lub też większe słupy. Do tej pory nakleja się na nie tradycyjne plakaty papierowe (często z resztą nielegalnie), jednak co raz częściej montuje się na nich tzw. citylighty, które stanowią atrakcyjną wizualnie reklamę. Do bardziej nowoczesnych rozwiązań można zaliczyć również np. zegary reklamowe występujące na przystankach tramwajowych w Krakowie. Jeszcze innym meblem miejskim są infokioski, które spełniają funkcję informacyjną, a przy okazji pojawiają się na nich różnego typu reklamy.


Dobrym rozwiązaniem dla firm pragnących zaistnieć w przestrzeni miejskiej są stojaki rowerowe. Stoją one zwykle w samym centrum miasta, w różnych jego miejscach więc pod względem lokalizacji są bardzo atrakcyjne dla firm planujących reklamę. Dodatkowo - w zależności od modelu stojaka i od hojności jego projektanta - mogą one posiadać spore powierzchnie reklamowe do wykorzystania.


Kolejny pomysł na reklamę to wykorzystanie w oryginalny sposób ławki miejskie. Przykłady takich reklam są o tyle ciekawe, że takie ławki wcale nie muszą być w żaden sposób obrandowane aby służyły za reklamę. Kluczową rolę odgrywa tu projekt samej ławki miejskiej. Im bardziej wymyślny i zwracający uwagę, a jednocześnie użyteczny tym częściej zostanie zauważony przez przechodniów i
przykuje ich uwagę. Oczywiście wszystko powinno być zachowane w granicach rozsądku, bo w przeciwnym razie możemy uzyskać efekt całkiem przeciwny do zamierzonego.

Brak komentarzy: